Dit is een ouder bericht van 8 mei 2014. Een nog niet gepubliceerd bericht.
 
Och, wat een weer vandaag! Geen zon, veel regen. Treurig! Dat nodigt toch uit om nog iets vrolijk zomers te maken.Heb je toevallig nog koekjes in de kast liggen? Bastogne, ameretti of digestive koekjes? Misschien een leuk idee om deze kleurrijke toetjesvariatie te maken?
AARBEIENCHEESECAKE
Natuurlijk heb ik weer veel te veel gemaakt! Het ligt een beetje aan de grootte van de glazen die je gebruikt. Maar met de hoeveelheid die ik nu gemaakt heb, kan ik nu ca. 6 personen blij maken (of 1 persoon met een grote trek…).

Ingrediënten: :
– 150 gr. aardbeien
– 200 ml. slagroom (dat is de reden dat ik nu te veel heb, ik wilde het pakje direct opmaken!)
– 200 gr. roomkaas
– 30 gr. poedersuiker
– beetje limoensap
– ca. 10 koekjes

Was de aardbeien en verwijder de kroontjes.
Pureer de aardbeien met een staafmixer.
Klop er vervolgens de roomkaas doorheen.
Meng het net zo lang tot het een mooie gladde massa is.
Verkruimel de koekjes zo fijn mogelijk.
Klop de slagroom en roer de poedersuiker er doorheen.
Voeg nu langzaam de aardbeien/ roomkaas door de slagroom en klop goed door.

Neem een aantal mooie glazen en vul deze eerst met een laagje koekjes.
Hierover heen verdeel je een mooie volle laag aardbeienmengsel.
Zet de glazen nog een tijdje in de koelkast om mooi koud te worden.

Ik heb me even laten gaan als het gaat om de garnering….. ; ) Een gehalveerd aardbeitje en een chocoladehartje (Chocolade au bain marie laten smelten en met een kwastje een hartje ‘schilderen’ op bakpapier. Het bakpapier een tijdje in de vriezer leggen om uit te harden. Voordat je het hartje van bakpapier haalt, nog even laten rusten op aanrecht. Is het geen plaatje?!).

