Mijn buiten eetkamer!

LAMPJES
Toch tijd voor een eerste berichtje. Een blog met mooie plaatjes is leuk, maar een beetje tekst doet het ‘principe van bloggen’ wel eer aan. Zou je zeggen…

Het was vandaag wel de dag van de ‘vallende blaadjes’. Na de enorme wind en regenbuien van vannacht hadden de hangfuchsia’s in de tuin tot mijn spijt een aantal mooi gekleurde bloementjes verloren. Om nog maar niet te spreken over de rozen…

De buurvrouw kwam vanochtend met een vrolijke fotolink naar haar bloemist aan met de melding dat de pioenweken weer begonnen waren. Dus ik met trots naar mijn eigen gemengde boeketjes gekeken….nou ja, de trots was snel verdwenen! Net uitgerekend de pioenen hebben hun blaadjes verloren….natuurlijk!

Er staat boven op een koele kamer ook een triest aandoende orchidee. Eentje met mooi groene bladeren, maar een verwelkte bloem. Wetende dat de bloem over een aantal maanden weer in volle bloei ‘kan’ staan, heb ik mij tijdelijk ontfermd over deze plant. Ik zeg ‘tijdelijk’ omdat de orchidee niet eens van mij is. Laten we zeggen, een ‘tijdelijk logeetje’. Gelukkig was de eigenaresse op de hoogte van het ‘verval’. Ik zal nu weer afscheid moeten nemen van het ‘patiëntje’; terug naar de vertrouwde vensterbankplek van de eigenaar. Zucht…”Kleine dappere plant, we komen binnenkort kijken naar je nieuw volle bloem aanwinst.”

Met recht dus de dag van de ‘vallende blaadjes’.

2 Comments Voeg uw reactie toe

  1. Judith schreef:

    De orchidee komt boven op de vensterbank bij z’n soortgenoten totdat er weer een nieuwe bloembak is 🙂

  2. joke schreef:

    orchidee is een mooi plant niet te veel aan doen .Dan doen ze het .het beste

Geef een reactie

