MIJN KIDS

KATTEN
In mijn ‘info’ vertel ik al dat ik huisvrouw ben. Nu verwachten de meeste mensen dat ik een gezin heb (in de normale zin van het woord ‘gezin’). Laat ik het nu eens anders doen; ik ben een huisvrouw zonder kinderen, maar met een aantal bejaarde huisdieren!

Kan ik mijn dag vullen? Ja zeker! Mijn ‘kids’ (mijn huisdieren) zijn mijn alles! Helaas zullen we binnen een jaar afscheid moeten nemen van 3 van de 4. Mijn nachten zijn slecht (net als van vele moeders met een pasgeborene), het klaarmaken van eten is een langdurige kwestie (net als bij veel ouders; er wordt hier iedere dag gekookt voor de dieren…), de was i.v.m. ongelukjes en de vele lek- en ligkleden van de dieren is mega (net als bij vele gezinnen). En hoewel er bij ons geen hagelslag of chips kruimels op de vloer liggen om iedere dag maar weer op te ruimen, heb ik hier wel te maken met hondenhaar, wakker wordende honden die (zonder dat ze het in de gaten hebben) lopen te plassen, voederbakken die voor een kwart op de grond liggen i.p.v. in het maagje…. Overal kwijlplekken, etensresten door de woonkamer. Ga zo nog maar even door.

Een van onze oudsten is Tommy, de kat. Hij heeft inmiddels kanker in een groot deel van zijn lijfje. Vorige week zou hij een ‘spuitje’ krijgen. Maar de ontstekingsremmer/ pijnstiller deed zijn werk, waardoor hij weer iets opknapte. Vandaag…. het gaat moeilijker. De open wond is groter geworden en zijn pootje werkt als een houten been. Ik weet, diep van binnen, dat het niet lang meer duurt. Of beter gezegd ‘dat het niet veel langer meer MAG duren’. Hij krijgt trouw zijn medicijn en wordt verwend. Maar of zijn leven hier nu zo veel beter van wordt? Dat maakt de keuze zo moeilijk.

Een dier in laten slapen is altijd moeilijk. Maar wanneer is het goede moment hiervoor daar? Als iemand van jullie het antwoord heeft…graag!

TOMMY

3 Comments Voeg uw reactie toe

  1. homecookingbytm schreef:

    Lieve Tricia. wat een heel mooi verhaal.Ik weet wat je doormaakt.En begrijp je helemaal.De tranen staan in me ogen zo mooi zet je het neer.Ik heb het verhaal wel 3x gelezen.Wat Tommy betref is heel moeilijk ,maar ik zou toch niet te lang wachten is misschien voor jullie en Tom het beste.Lieve Tricia heel veel sterkte.\we denken en leven met jullie mee /Knuffel (via Facebook, Anoniem)

    1. homecookingbytm schreef:

      Dank voor de lieve reactie! We nemen uw mening zeker mee in ons besluit! Liefs, TM

  2. joke de vries schreef:

    goed gedaan xxxx

Geef een reactie

