GEREEDSCHAP EN EEN VROUW…

GEREEDSCHAP

Eerlijk gezegd, schrok ik er vandaag van. Ik schrok van mijzelf; van het feit dat ik gewoon niet meer wist hoe ik een accessoiresdeel los kon krijgen van de Dremel. Moet je nagaan dat die Dremel dus door mij gebruikt dient te worden; manlief houdt zich er verre van. Ik denk dat ik dit ding zeker al 10 jaar niet meer gebruikt heb. Met als gevolg dat ik op internet opzoek ging naar een online handleiding en er achter kwam dat we inmiddels al wel aardig wat types verder zijn! Tja…

Klussen deed ik vroeger wel iets vaker dan tegenwoordig. Het is wellicht te erg voor woorden (maar vele vrouwen kunnen zich hierin vast vinden!), maar ik heb dus al zo’n 15 jaar een gereedschapskoffer speciaal voor vrouwen! Speciaal voor vrouwen? Ja, het bestaat echt en weet je wat het fijne hieraan is? Het gereedschap is niet zwaar en ligt voor onze, toch ietwat kleinere handen, heerlijk in de hand. Manlief weet dat hij hieraf moet blijven. We hebben tenslotte een halve schuur vol met ‘manlijk’ gereedschap. Toch is er in de 10 jaar dat we bij elkaar zijn, wel eens het een en ander verdwenen. Rara…

Maar goed, toen kwam vanmiddag dus het moment dat ik heel simpel een boortje nodig had voor het perforeren van de blikjes. En ja, daar ga je dan als ‘te-makkelijke-vrouw-want-manlief-doet-het-wel-even’. Ik moest echt alle bakjes en koffers openen om überhaupt maar iets te vinden…pfff…dat dus niet weer! Mijn voornemen voor deze zomer is dan ook dat ik de weg weer leer kennen in onze gereedschapsverzameling.

Mijn voornemens ontstaan dus duidelijk niet op de laatste dag van het jaar om er op 1 januari met frisse moed tegenaan te gaan. Nee, bij mij komen duidelijk de ideeën gedurende het eerste half jaar. Nu nog waar zien te maken!

Image

Of de kwaliteit van deze gereedschapskist goed is, kan ik je niet vertellen! Maar het ziet er in ieder geval geweldig uit in roze!!!

 

Geef een reactie

