Bijna iedereen die ik vandaag aan de telefoon had, vertelde ‘hoe warm het wel niet was’, ‘hoe loom we door dit weer worden’ of ‘dat een buitje nu wel weer lekker zou zijn’. We zijn hier in Holland ook niets gewend hè! Ik heb er eens opgelet, maar we klagen echt altijd over het weer. Regen is niet leuk, warmte is weer ‘te veel’.

Maar goed, ik doe er even hard aan mee hoor. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik mij vandaag had voorgenomen lekker in de tuin bezig te gaan. Je snapt het al; het was te warm! En dat ‘loom’ worden door warm weer…daar kan ik mij ook in herkennen. De dieren weten ook niet welke kant ze op moeten. De oudste hond ligt de hele dag te draaien en te hijgen. De jongste ligt de hele dag al te slapen en is niet vooruit te branden. Weinig actie in huis dus.

In koken heb ik ook niet veel zin. Ik vind dat lichte kost toch al iets fijner op de maag valt met die warmte. En daarbij komt nog dat we sowieso al veel te veel bbq’s hebben deze periode. Dus….tijd voor een ‘salade-weekje’. De uitdaging voor de komende dagen is om iedere dag een andere, goed gevulde salade op tafel te kunnen zetten.

Vanavond de biefstuk kaas salade!

BIEFSTUKK KAAS SALADE

Ingrediënten:

Een biefstukje, gebraden en in reepjes gesneden

Een handje gekookte krielaardappeltjes, afgekoeld en uitgelekt

Sla (wat je maar in huis hebt)

Twee hard gekookte eieren in partjes gesneden

Een handje verkruimelde blauwader kaas

Twee tomaten in partjes gesneden

Een snufje zout en peper

Voor extra aanvulling heb ik nog wat zonnebloempitten en lijnzaad toegevoegd.

De biefstuk smaakt heerlijk met de blauwader kaas. Je kunt dus voor de salade prima een honing-mosterd dressing nemen. In mijn geval heb ik gebruik gemaakt van een carpaccio dressing die toch nog op moest ; ) .

Morgen de tweede versie; garnalen en grapefruit! 

