We hebben een kleine update!!! Ja, ja! Naast de Kanis & Gunnink die we nu ’s ochtends vóór het werk nuttigen, proberen we ook iedere keer een ‘lekkere’ koffie. Dit weekend zijn we gevallen voor de verpakking van Perla Mocca lichtgebrand. Maar eerlijk is eerlijk; we waren toevallig bij de Albert Heijn en hadden niet enorm veel keuze. Zodra de verpakking opengaat, valt de geur enigszins tegen (maar goed het is ook lichtgebrand). De smaak daarentegen was een enorme verrassing. Dat hadden we echt niet verwacht! (Tip: Neem voor sterkere koffiedrinkers wel ietwat meer koffie!) Hij is echt lekker; ook al zijn wij niet zo van de ‘lichtgebrand’ versies! Dus Appie Heijn; deze zullen we vast nog wel een keer kopen! Op naar de volgende test (euh…eerst het pakje even leeg maken). Oja, een nadeeltje; het sluitzegel werkt dus echt niet! Dan maar weer de vershoud-clip erop!
 
 Natuurlijk (in deze WK tijd) wel tezamen met…
KOFFIE ZETTENITEM

 Origineel bericht:

Velen zullen ons voor gek verklaren! Wij hebben onze Philips Saeco ingewisseld voor een gewoon koffiezetapparaat. Ja echt!

KOFFIE ZETTEN

Ik moet wel eerlijk zeggen dat de Saeco er na 14.000 kopjes echt mee opgehouden was. En toen kwam de keuze; een nieuwe Saeco of ietwat anders. En de keuze is op een normaal koffiezetapparaat gevallen.

Het zal nog best een toer worden om een geschikte koffie te vinden de komende tijd. Want eerlijk is eerlijk, ik moest even wennen aan de smaak. Dat was de smaak van Kanis&Gunnink. Even snel tussen de middag bij onze buurtsuper een pak mee gegrist. Maar oef….het is even wennen! Ik weet van mijzelf dat ik niet van Douwe Egberts houd. Voor mij is deze koffie te ‘vet’ (tja, hoe moet ik het anders noemen). Dus deze valt sowieso al af. Wat wordt het dan?!? Volg mij dus op onze zoektocht naar een goede gemalen koffie.

We zijn bij dit koffiezetapparaat echt van de vormgeving uitgegaan. En ik moet zeggen, hij is ook wel erg gaaf om te zien. Een ander plezierig bijkomend feit is dat je geen papieren filters meer hoeft te kopen!

Ook al hebben we op dit moment Kanis&Gunnink, het gemak van dit apparaat is echt super: de BODUM Bistro!

Volg de zoektocht naar de perfect gemalen koffie!

