DE PRE-VAKANTIE-SCHOONMAAK IS BEGONNEN

COMPILATIE 24 JUNI

Krijg ik die kledingkast ooit nog dicht?

Het was vanochtend een momentje, terwijl ik de schone was in de kast wilde leggen, dat ik mij realiseerde dat de kastinhoud wel heel erg schots en scheef ligt waardoor de kast nauwelijks nog kan sluiten. Tijd dus voor een actieplan!

De ‘PRE-VAKANTIE-SCHOONMAAK’! Over een aantal weken moet het huis er toch weer een beetje netjes en opgeruimd uitzien als m’n schoonouders hier voor een tijdje intrekken. Wij gaan op vakantie! Eindelijk weer een keertje! Maar goed, tegen die tijd zal ik er ook hard aan toe zijn ook!

Ik ben dus vanochtend begonnen met de grote schoonmaak, beginnende in de slaapkamer! Met een vuilniszak aan links voor de vuilnis en een vuilniszak aan rechts voor de Kringloop gewapend ben ik een van de kledingkasten te lijf gegaan. Voor mij persoonlijk leverde dat een volle grijze vuilniszak op voor de Kringloop en een volle voor de vuilnis. Mijn kleding ligt inmiddels weer netjes gesorteerd op soort in de kast.

Vanavond is manlief aan de beurt; daar zal hij iets minder blij mee zijn! Al met al kwam ik er achter dat manlief sowieso veel meer kleding heeft! Ja echt! Ik heb al zijn kleding (dit is de ‘liggende versie’ wel te verstaan; de hangkast is een project voor later!) netjes op soort gesorteerd op bed gelegd, zodat er geen ontkomen meer aan is! Hij moet en zal vanavond nog alle stapels doorgaan! Arme ziel….

Echt iedere plank in de slaapkamer is gesopt; alles is van z’n plek geweest! Heerlijk dat ‘opgeruimde’ resultaat! Op naar de volgende kamer!

Het was vandaag ook Kaasboer Siebren-dag! En wat er nu weer voor kaasje uit de bus kwam…. Wow, de Honing-Tym Geitenkaas van Boer’n Trots. Allereerst is het een heerlijke kaas, maar daarnaast ziet het er ook nog eens geweldig uit! Die topping van tijm en korenbloemen maakt de kaas wel bijzonder mooi!

Naast de schoonmaak, het opruimen van de kast en de strijk, zijn we vandaag zelfs nog toegekomen aan een ‘redelijk’ verantwoorde maaltijd! Als je denkt ‘ik zie maar 1 stukje vlees op de foto’, dan kan ik je zeggen: dat klopt! Ik eet niet veel vlees, daarom is de salade ook rijkelijk bedeeld met noten, zaden en eieren. Dan kom ik toch nog enigszins aan mijn voedingswaarden!

Zie recepten gemaakt met Kaasboer Siebren Kazen.

Trouwens als iemand nog geïnteresseerd is in een leuke baan?

5 Comments Voeg uw reactie toe

  1. joke schreef:

    je bent goed bezig .Is wel eens goed om de wat weg te doen.
    Dan zie je weer wat er is en wat je wil houden.Veel succes er mee Over een paar weken ziet alles er weer spik en span uit.

  2. homecookingbytm schreef:

    Bedankt voor je leuke columns waar wij als kaasboer ook geregeld voorbij fietsen!!..top! (Kaasboer Siebren via Facebook)

  3. Ineke Dijkstra schreef:

    Bedankt voor je mooie berichtjes over ons (Kaasboer Siebren) op jou site! fijn om zo’n goede fan te hebben 😀

    1. homecookingbytm schreef:

      Dank voor je reactie! Ik blijf jullie fan hoor!

Geef een reactie

