COMPILATIE 25 JUNI

Klik op foto voor groter view.

Heerlijk wakker worden; dikke traanogen en gesnotter! Ik geloof dat mijn rigoureuze pre vakantie aanpak en de dag daarvoor op zolder, toch iets te sterk op de stof allergie hebben ingehakt. Snif snif… vandaag dus toch maar even niet met de neus in het stof!

Vanochtend de kruidenplantjes weer wat bijgewerkt. Dat bracht me op het idee om een receptje uit de oude doos maar eens een opfrisbeurt te geven. Namelijk de varkenshaas met krokant korstje. Dit keer niet met champignonmengsel, maar met een mooi groene kruiden pesto! Heerlijk en nog gezond ook! Een andere kleine wijziging is dat ik de varkenshaas voor deze versie niet heb ingesmeerd met mosterd!

Voor de pesto heb ik het volgende gebruikt:
2 volle handen verse kruiden (in mijn geval basilicum, peterselie en bieslook)
2 handjes pitten/ zaden (pijnboompitten, zonnebloempitten en pompoenpitten)
Ca. 50 gram geitenkaas
Een beetje olijfolie.

Alles fijngehakt in de keukenmachine (oh, de keuken is gevuld met een heerlijke kruidengeur!). De pesto mag, als jasje voor de varkenshaas iets grover blijven. Wil je het als smeerbare pesto voor bijvoorbeeld op een stokbroodje gebruiken, voeg dan nog ietwat meer olijfolie toe om het mooi smeuïg te maken.

En oef, wat was het resultaat lekker! Hier vind je het recept voor de varkenshaas.
Mijn kruidentuin kruidjes EN pompoenen zijn van De Bolster – biologische zaden.
Eet smakelijk!

