Een stille vrijdagochtend..

on

1 JULI

Het was vanochtend een ochtend dat ik liever aan de spiegel voorbij gelopen was. Enorm wat een zwarte wallen! Ons kleine monster, de Westie heeft me vannacht weer heerlijk wakker gehouden met zijn getippel door de slaapkamer. Het eerste wat ik dan ook gedaan heb, is 2 schijfjes komkommer in de vriezer leggen. Na een 10 minuutjes met de schijfjes op mijn ogen te hebben gelegen, is het resultaat naahh..niet om over naar huis te schrijven. Het oogt ietwat strakker, maar zwart zijn ze nog steeds. Jammer!

Nu moet ik ook eerlijk zeggen dat ik sowieso al meerdere keren wakker was vannacht. Een beetje verdrietig. Onze Tommy, oudste kat hebben we gisteren moeten laten inslapen. Het ging nu echt niet meer en we merkten dat hij ook ontzettend veel pijn ging krijgen.

Het was zo stil vanochtend. Er stond geen zwart wit monstertje bij de woonkamerdeur te wachten. Er liep geen ongeduldig mannetje mee naar de koelkast om een paar druppels koffiemelk of een stukje leverpaté (waaroverheen ik zijn medicijn druppelde) te krijgen. Het is gewoon stil, heel stil.

We hebben de overige dieren de kans gegeven om te wennen aan het idee dat Tommy dood is. Hij heeft nog een aantal uren op zijn bedje in de woonkamer gelegen. Het schijnt goed te zijn voor het rouwproces, zeker bij katten.

Ik kan natuurlijk vertellen over mijn bezigheden van deze week. Er staat tenslotte al het een en ander op papier. Maar ik heb er gewoon even niet zo veel zin in. Het enige wat vandaag dus op het fotobord hangt, zijn dieren- en tuinmomentjes.

En laat het verder maar even stil zijn..

KATTEN

De weg er naar toe..(het verhaal van 21 mei 2014)

Één reactie Voeg uw reactie toe

  1. joke schreef:

    hou vandaag een rustige dag.Hou je sterk.Probeer toch nog iets leuks te doen.
    xxxx

Geef een reactie

