EETDAGBOEK – ZALM GEITENKAAS

COMPILATIE 7 JULI

Klik op foto voor groter view.

Vorige week maandag was een TE druk dagje…al zeg ik het zelf. Ik ben weer dapper verder gegaan met mijn Pre-Vakantie-Schoonmaak. De woonkamer is grondig gereinigd, zelfs de bank is van z’n plek geweest ; ) ! Ik heb talloze wassen met dierendekjes en handdoeken gedraaid. Een megastrijk weggewerkt. Het bed verschoond. Een pakketje hamsters gemaakt voor m’n achterneefje. En..en… ja, ja, zelfs nog een gezonde maaltijd op tafel gezet; forel met kruidjes en citroen in folie uit oven en daarbij een mix van verse spinazie, pitten, noten, tomaat en een drupje honing. Het enige wat ik vergeten ben, is het maken van een foto! Hij zag er zo mooi uit! Snik…

HAMSTERKAART

De dinsdag had ik het qua koken heerlijk rustig. Die avond kwam de eetclub weer samen. Ditmaal waren de mannen aan zet! Dat werd een heerlijke Surf&Turf. Complimenten aan de buurman!

Dinsdag was natuurlijk ook Kaasboer Siebren dag! Naast de Blije Geit, toch nog maar een stukje Boer’n Trots Honing-Tym genomen. Yummie… Ik zal je vertellen dat ik deze week voor het eerst op maandag En zonder eieren En zonder kaas zat! Dat is me nog niet eerder overkomen! Voor de Italiaanse touch de afgelopen week, heb ik ook maar een stukje Landana Italiaanse kruiden genomen.

Het hoofdingrediënt van het receptje voor de woensdag met Kaasboer Siebren kaas was zalm. Voor veel Italianen gaan vis en kaas niet samen. Maar daarentegen zegt ‘men’ ook dat spinazie eigenlijk niet samen gaat met vis (ditmaal uit gezondheidsredenen; een te veel aan nitrosaminen, hetgeen in verband wordt gebracht met het mogelijk ontstaan van kanker). Maar dit gelukkig met uitzondering van zalm (althans als ik de onderzoeken mag geloven). Dus mijn maaltijd voor woensdag werd vis, spinazie En kaas! Een simpel maar heerlijke maaltijd!

Ik heb een paprika in kleine blokjes gesneden en een uitje versnipperd.

Blancheer de spinazie kort in kokend water en laat het vervolgens uitlekken.

Verwarm de koekenpan op het fornuis. In de tussentijd heb ik de oven voorverwarmd op 180°C.

Voeg nu de spinazie, het uitje en de paprika toe met een half handje pijnboompitten toe aan de koekenpan. Roerbak dit alles kort in de pan.

Leg de zalm in een ovenschaal.

Verdeel het spinaziemengsel over de zalm.

Rasp nu een laagje geitenkaas over het mengsel.

Schuif het bakje voor ca. 20 minuten in de voorverwarmde oven.

De donderdag had ik ingepland voor het fatsoeneren van de tuin: onkruid verwijderen, tegelvoegen uitschrapen, snoeien e.d. Die dag liep toch ietwat anders. ’s Middags werd duidelijk dat onze oudste kat Tommy erg veel pijn had. Dus in allerijl naar de dierenarts en daar hebben we hem in laten slapen.

Enigszins in een roes van het nog niet helemaal kunnen bevatten, hadden we ook totaal geen zin meer in koken. En tja, toen hebben we dus voor de foute optie gekozen; een patatje. Nou, ik heb het geweten ook! Buikpijn, misselijk. Blehh… Wat wil je ook, kook ik iedere keer zo gezond mogelijk zonder brood, rijst, aardappelen en/ of pasta….verpest je het weer in 1 maaltijd! Dom, dom, dom…

De volgende dag dus maar weer veilig een salade en een eigengemaakt tomatensoepje zonder enige toevoeging van room e.d. genuttigd!

Zaterdag hadden we een BBQ-date. Heerlijk vooruitzicht; lekker buiten eten, vlees op de BBQ. Gezelligheid! Maar toen werd het dus zaterdagochtend… Tja, dreigende luchten, af en toe al een spatje regen. De garantie dat het droog zou blijven rond etenstijd werd steeds geringer. Halverwege de dag toch maar besloten om de eetkamertafel te dekken. Snel nog even de ingrediënten gehaald voor een Costa Ricaanse…..oh nee, een Mexicaanse Lasagne ; ). Simpel met een frisse salade erbij. En een ijsje toe natuurlijk! Hoe dan ook toch nog een gezellige maaltijd!!! Zeker met de mega spannende wedstrijd in het vooruitzicht! Pfff…

VOETBAL

Zo tussendoor een M&M, een borrelnootje en/ of een oranjedonut heeft ook niet bijgedragen aan een prettig-maag-gevoel dit weekend. Dus vandaag, maandag gaan we maar weer even compleet los met gezonde voeding!

Één reactie Voeg uw reactie toe

  1. joke/ schreef:

    een drukke week met leuke dingen en verdrietige momenten .
    ja zo is het leven ,maar met frisse moet weer door gaan.
    Was een mooi dagboek.

Geef een reactie

