Alweer bijna een maand geleden…

Pfff…ik realiseerde mij dat het bijna alweer een maand geleden is dat ik de laatste tekst heb getypt voor dit blog! Schaamte!

De weken vóór de vakantie waren dan ook nog bijzonder hectisch. Natuurlijk was ik bezig met mijn Pre-Vakantie-Schoonmaak, maar daarnaast was manlief ook jarig waardoor ik nog bezig ben geweest met de nodige voorbereidingen hiervoor. En tja, koken! Koken voor de doggies. Mijn lieve schoonouders zouden op de hondjes passen terwijl wij in Frankrijk zaten, maar ik kon toch niet van hen verlangen dat zij 2 keer per dag eten zouden koken voor deze 2 bejaarde viervoeters?! Dus dat was nog kilo’s aan groenten en vlees koken en invriezen.

Ik kwam er tijdens de vakantie dan ook achter dat ik voldoende tijd had gestoken in de voorbereidingen voor mijn schoonouders (o.a. het aanvullen van de ‘huis-handleiding’) en de hondjes, maar dat ik mijzelf enigszins vergeten was… ik bleek toch niet echt opgelet te hebben gedurende het inpakken van de koffer ; ) ! Ietwat meer kleding was niet gek geweest!

De verjaardag van manlief was geslaagd! Eerst gezellig met de buurtjes uit eten; heerlijk gegeten, in het zonnetje op het terras.

ETENTJEVERJAARDAG

Klik op foto voor groter view.

De bbq voor onze ouders was ook geslaagd en droog (ook erg aangenaam als je buiten wilt eten!).

Dat in tegenstelling tot de gezamenlijke verjaardagviering die mijn neef, zijn vrouw, manlief en ik ieder jaar vieren…. de geplande bbq liep uit op binnen zitten met een döner kebab! Maar oeh, wat gezellig! En daar gaat het natuurlijk om!

Terwijl het nog droog was, konden de mannen (inclusief mijn achterneefje) zich nog even heerlijk uitleven met een voetbal. Mijn beste vriendinnetje (tevens de vrouw van mijn neef) en ik hebben ons toen verheerlijkt aan allerlei tweedehands spulletjes bij 2 Kringloopwinkels in de buurt. Goed geslaagd! Maar veeeel te kort voor ons ‘shop-tempo’! Binnenkort dus nog maar een keertje!

KRINGLOOPAANWINST

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Klik op foto voor groter view.

Volgens mij had ik dit voor de vakantie nog niet eens gemeld, maar de vakantieservice van Kaasboer Siebren was geweldig! Een aantal weken van te voren had ik een bestellijst gekregen waarop ik mijn bestelling al door kon geven voor de vakantieperiode. Ik had wat belegen kaas voor mijn schoonouders besteld en voor ons zelf natuurlijk de Blije Geit. Deze kazen werden de week voor de vakantie verpakt en geseald (waardoor het wel zo’n 3 maanden goed blijft en omdat ik om kleinere porties gevraagd had, makkelijk mee te nemen naar het vakantieadres) afgeleverd. Helemaal top! Zoals ik al zei, was ik mijzelf enigszins vergeten vóór de vakantie…en ja, je raadt het al: ik was de koelbox met lekkernijen vergeten mee te nemen richting Frankrijk! Volop geitenkaas dus bij thuiskomst! Vandaag was de kaasboer er weer! Joepie!!! Heerlijke verse eitjes! En voor de afwisseling heb ik maar weer een stukje Honing-Tym Geitenkaas van Boer’n Trots genomen…yummie!

Mijn verslag over de vakantie volgt nog. Maar het zijn zoveel kleine momentjes, dat ik bang ben om jullie te vermoeien als ik alles in 1 blog zou schrijven. Erover schrijven doe ik zeker nog, want och wat hebben Lesley en Nick Close een paradijselijk plekje in Frankrijk! En daar mogen wij allemaal gebruik van maken! Geweldig toch!

Het Engelse stel, Lesley en Nick Close is 6 jaar geleden definitief naar Frankrijk vertrokken. Ze leven daar heerlijk! Jaloers makend bijna ; ) ! Lesley vroeg om nog enige Nederlandse lekkernijen; nou…daar hebben we inmiddels voor gezorgd. Er was een item waarvan ze de naam niet meer wist…iets wat ze gegeten had toen ze een jaar of 15 was, iets voor op brood… Tja, wij Nederlanders kennen zoveel zoetigheden voor op brood…vind dan maar eens de juiste! Dus wij zoeken in de supermarkt, foto’s maken en maar weer opsturen. Maar nee… Uiteindelijk vond ze zelf een foto op internet. Toch wel leuk; GESTAMPTE MUISJES!!! Voor ons heel normaal, maar in het buitenland dus ook een echte lekkernij! Geweldig toch! Dus direct naar de supermarkt gerend en het pakketje zoute drop nog kunnen aanvullen met 2 pakjes gestampte muisjes. Lesley, it’s coming your way!

HOLLANDS PAKKET

Klik op foto voor groter view.

En wat toen we thuiskwamen??? Aaaahhh,… Ik heb het er iedere keer al over dat onze tuin zo ontzettend ‘geëxplodeerd is’, maar toen we thuiskwamen was het helemaal een ‘verschrikking’. Ik hoef denk ik niet veel uit te leggen als je de foto ziet; de pumpkin heeft inmiddels de bbq in beslag genomen!

PUMPKIN

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Klik op foto voor groter view.

Nog een kleine verrassing gehad ook… Mijn tante was zo lief een leuke gadget voor de ladies achter te laten voordat ze terug ging naar haar thuisland Australië. En….wat een toppertje! De Stem Gem van Chef’n. De aardbeienkroon verwijderaar ziet er niet alleen leuk uit, hij werkt ook supergoed! En…is ook te gebruiken voor het ontkronen van tomaten. Resultaat…ik blijf nu aardbeien kopen ; ) !

De Stem Gem is o.a. verkrijgbaar via Kookpunt.nl

STEM GEM
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Klik op foto voor groter view. 

Voor nu wel weer even voldoende informatie denk ik! Geniet van een fijne avond!

Voor mijn Belgische volgers; er volgen binnenkort weer wat homemade products! Dank voor jullie interesse!

One Comment Voeg uw reactie toe

  1. joke schreef:

    ik heb met plezier je verhaal gelezen op naar de volgende xxx

Geef een reactie

