Zo klaar met plastic tasjes…

Brrr… ik ben de trapkast weer eens aan het opruimen. Pfff…ik ben zooo klaar met de plastic tasjes die een mens kan verzamelen in een klein jaar!

Tijdens het legen van de tasjeshouder, besefte ik mij dat er in al die tijd eigenlijk geen een enkel tasje opnieuw gebruikt is. Waarom ‘verzamel’ ik dan in vredesnaam al deze tasjes? Humm, goede vraag! Daar stop ik dus bij deze ook mee!

PLASTICTASJES

In de tasjeshouder zit nu nog 1 plastic tasje en that’s it! Laten we eerlijk zijn, ik ben wel benieuwd naar het resultaat over een half jaar. Is de houder dan nog steeds met maar 1 of 2 tasjes gevuld? Of puilt hij dan inmiddels al weer uit? We zullen zien. Het goede voornemen is in ieder geval gemaakt!

En alle oude plastic tasjes? Die gaan naar de kringloopwinkel om de aankopen van anderen in te verpakken. Dan hebben ze toch nog een 2de leventje.

Waar ik mijn boodschappen nu in ga vervoeren? Gewoon heel simpel in mijn oude vertrouwde boodschappenmand. En dan ga ik ook proberen om zoveel mogelijk ‘nee’ te zeggen zodra in een winkel iets wordt verpakt in HET plastic tasje. Weer een goed voornemen voor dit jaar, toch!?

Geef een reactie

