Iedereen een goede daad…

Al vanaf begin januari van dit jaar ben ik een trouwe volger van Naomi met haar website ‘wantwaaromniet‘ . Een geweldig initiatief om iedere dag van 2015 een goede daad of liefdevol gebaar te uiten. Of het nu gaat om de medemens, dieren of het milieu; alle aspecten komen aan bod.

Met haar goede daden wil ze ons allemaal natuurlijk aanspreken op onze awareness, ons bewustzijn zodat ook wij weer iets goeds kunnen/ willen doen voor deze wereld! Ik ben fan! Natuurlijk willen wij ook graag een stukje bijdragen!

Als je op internet een beetje gaat rond snuffelen naar goede daden, kom je erachter dat velen bezig zijn dit jaar 2015 om een goede daad te kunnen verrichten. Zo kwam ik ook Tom met zijn Facebookpagina ‘365 goede daden challenge’ tegen. Ook van die enorm mooie initiatieven. Echt respect voor zowel Naomi en Tom!

Nu wil ik inderdaad ook mijn steentje bijdragen. Hoewel ik probeer om ook zoveel mogelijk goed te doen voor onze medemens, is het vaak niet haalbaar om gericht iedere dag een actie te verzinnen. Ik had er begin januari een aantal als doel gesteld; graag iets voor dieren en voor mensen die het gewoon iets minder hebben in dit land door wat voor reden dan ook.

Wij krijgen vaak veel boodschappen van een tante. Te veel voor ons 2 persoonshuishouden. Daar kan ik één keer in de zoveel tijd een volledige doos mee vullen. Dus opzoek naar een goed doel waar we een doos met levensmiddelen konden brengen zodat zij dit over de gezinnen kunnen verdelen die het echt nodig hebben.

Tja en dan begint er een zoektocht… Het zal je verbazen, maar zo makkelijk ging dat nog niet! Natuurlijk hadden we het bij de plaatselijke voedselbank kunnen ‘droppen’. Soms duurt het even voordat een aanvraag voor deelname geaccepteerd wordt en wat dan? Waar haal je eten vandaan in deze tussentijd??? Precies, daar bestaan dus ook organisaties voor die dit gat proberen op te vullen. En dat leek mij nu net een mooi doel voor onze doos levensmiddelen.

Allereerst had ik het geprobeerd bij een lokale instelling. Wat denk je…geen reactie! Ik vind het heel spijtig, maar dan gaat het voor mij gewoon over. Toen kwam ik (om het verhaal even in te korten 😉 ) via een bericht over een vermiste hond bij een vrouw in Zwolle uit die dit gat probeert te vullen voor anderen in nood. Een geweldig initiatief, dus…ik heb mijn doel gevonden! Uiteindelijk zijn hier twee volle dozen (nog enigszins aangevuld met wat basisproducten die altijd van pas komen) de deur uitgegaan richting Zwolle!

SAMSUNG CSC

Ik probeer mij dus ook zoveel mogelijk in te zetten voor vermiste dieren. Nu kan ik niet alle eigenaren van vermiste dieren helpen en heb ik mij beperkt tot op dit moment 2 honden. Verhalen die mij persoonlijk raken. Een van deze honden is Noa, een klein meisje uit Zwolle. Ze is verdwenen in een buurt die voor mij niet onbekend is. Vandaar dat het mij direct opviel toen ik het op internet voorbij zag komen. Ik probeer zo lang mogelijk alles te delen en heb haar voor haar bazinnetje aangemeld in Duitsland als vermist, berichten geplaatst waar dan ook op internet, flyers verspreid, posters opgestuurd….. alles wat binnen mijn mogelijkheden ligt, probeer ik. Tot dusver (ze is verdwenen in de nacht van 22 op 23 december 2014) is ze helaas nog steeds niet gevonden. En dat maakt het heel verdrietig, al voor iemand die alleen maar probeert te helpen. Je kunt zelf wel nagaan hoe dit gemis moet voelen voor de eigenaresse van Noa zelf! Dus ook hierbij, nogmaals…. ‘NOA vermist’ ! Wie helpt mee zoeken!!!

NOA

De andere eigenaresse van een vermiste hond, die eigenlijk via baasje Noa, bij mij in de inbox terechtkwam, is het baasje van Spoeky. Spoeky is al ietwat langer vermist, namelijk al vanaf 28 september 2014. De noodkreet van zijn bazinnetje gaat mij ook aan het hart. We weten zelf hoe het is om eindeloos te zoeken naar onze 2 vermiste katten en ze uiteindelijk niet meer terug te vinden… Die zoektocht is echt vreselijk; jezelf verwijten maken ‘had ik maar’, blijven hopen, iedere tip weer aangrijpen als een sprankje hoop, merken dat je hoop op gegeven moment afzwakt als er een tip weer niet tot de oplossing leidt… Het is gewoon heel verdrietig en je vergeet het nooit! Trust me! Daarom ook voor het bazinnetje van Spoeky, wie helpt nog mee zoeken naar Spoeky?!

SPOEKY COMPILATIE

Daarnaast hebben we zo’n 1,5 week geleden een vreemde hond uit het asiel mogen halen en naar haar nieuwe eigenaar mogen brengen. Ja dat bestaat dus ook! Wel heel bijzonder om te doen hoor! Er komen nog wel eens wat oproepen voorbij met de vraag om vrijwilligers voor dit soort vervoer of donaties voor de opvang van een hond. In het geval van Angel heb ik ons aangemeld voor het vervoer. Best spannend om te doen! Zeker omdat je de hond van te voren helemaal niet kent. Wij hebben Angel in Harderwijk opgehaald en hebben toen een tussenstop gemaakt bij Zwolle om nog 45kg voer op te halen (ook een donatie!) bij iemand. Wat ook ontzettend leuk was om te doen, was het op de hoogte houden van alle betrokkenen tijdens de reis! Geweldig hoe iedereen dan meeleeft! Nog een 40 minuten rijden en daar was Angel…op haar nieuwe plekje! Toch best een leuke goede daad!

foto (4)

Wellicht zijn er mensen die zeggen ‘wat heb je eraan om iets voor een ander te doen, je krijgt er niets voor terug’. Toch zou ik willen zeggen tegen deze mensen, probeer het gewoon een keer! Je krijgt in de meeste gevallen een dankbaar gevoel. Natuurlijk (en die hebben wij echt al meegemaakt hoor!) zijn er momenten dat je helemaal geen waardering krijgt of dat iets als een teleurstelling voelt. Maar dan is het juist de kunst om door te gaan! Een geweldig filmpje dat laatst voorbij kwam, illustreert dit echt exact! Heartwarming Thai Commercial  Echt even kijken! Als we nu allemaal een beetje zouden doen, zou de wereld er dan al niet een stuk beter uit gaan zien?!

Nog een geweldig initiatief, hetgeen mij aan het breien heeft gezet 😉 is De Anonieme Sjaal ! Breng een glimlach op iemands gezicht door iets te haken of te breien en met een klein briefje erbij gewoon maar ergens te ‘droppen’. Bijvoorbeeld in de wachtkamer in een ziekenhuis of een bankje bij de bushalte. Wat een geweldige groep! Nog een bijkomend voordeel is dat zodra je een rot dag hebt, gewoon even alle berichtjes op de Facebookpagina van De Anonieme Sjaal moet lezen…gegarandeerd ben je weer vrolijk!!!

SAMSUNG CSC

Hoewel dit jaar nog jong is, zijn we toch al redelijk op weg met onze goede daden! Maar ik vind vast nog wel een aantal meer goede doelen dit jaar 😉 ! We gaan gewoon verder met ‘geven’! Hopelijk doen jullie met mij mee 😉 !

 

 

 

 

 

 

Één reactie Voeg uw reactie toe

  1. joke schreef:

    hele mooie instellingen wat je doet. Veel succes er mee .

Geef een reactie

