Uit de grond van mijn hart moet ik zeggen dat ik dit bericht liever niet geschreven had. Het doet mij pijn om hier überhaupt over na te moeten denken. Ik heb dit bericht eigenlijk zelfs al een aantal maal opnieuw geschreven, maar kon ik het uiteindelijk niet ‘posten’.

De reden waarom ik het nu wel ‘post’, is dat ik van veel volgers berichten krijg die deze optie ook opperen en graag willen waarschuwen. Daarom heb ik besloten om hier toch over te schrijven…hoeveel moeite ik hier ook mee heb…

Sedert enige tijd ben ik bij meerdere hondenpagina’s aangesloten op Facebook. Er komen echt wel veel mooie verhalen voorbij hoor! Verhalen over bijvoorbeeld hondjes die na lange tijd weer gevonden werden. Daar maakt je hart altijd even een vreugdedansje van!

Maar, hoe droevig ook, komen er ook verhalen voorbij die hartverscheurend zijn. Honden die na een lange zoektocht toch dood aangetroffen worden, bijvoorbeeld door verdrinking. Maar wat voor mij zeker heel moeilijk te verkroppen is, zijn de waarschuwingen voor bepaalde ‘figuren’ die honden stelen om als prooi te gebruiken bij het trainen voor hondengevechten. Ik vind dit echt ‘heartbreaking’! Walgelijk en zelfs misselijkmakend… Bahhh…

Er bestaan dus mensen die rondrijden en uitkijken naar kleine honden om te stelen. Kun jij je dit voorstellen??? Alarmerend was het verhaal van een Noa-volger die het zelf aan de lijve had ondervonden. Zij hebben net op het laatste moment hun hondje kunnen redden, gelukkig! Maar het blijkt dus zo erg te zijn dat deze hondenbezitters niet eens met hun eigen naam op Facebook dit verhaal durven te vertellen…in wat voor wereld leven wij??? Natuurlijk wil ik jullie verhaal graag kenbaar maken aan iedereen zodat we de waarschuwing kunnen uitdragen.

Het lijkt alsof het stelen van honden steeds heftiger wordt. Dat beangstigd mij enorm. Ik heb mij er enigszins in verdiept de laatste weken en moet zeggen, dat ik echt zwaar geschokt ben… Er worden zo ontzettend veel honden dood gevonden, ‘gedumpt’ met bijtsporen. Duidelijke sporen van gevechten. Lees een artikel zoals van Piepvandaag.nl . Je maag draait om, maar helaas wel de werkelijkheid.

En dan niet te vergeten de vele verdwenen hondjes, gestolen. Gestolen om als ‘lokhond’ te dienen. Lieve hondenbezitters, houd alsjeblieft jullie lieverd goed in de gaten! Het gaat kennelijk niet meer in Nederland om je hond gewoon los te laten lopen! Wat een wereld…pfff… Zoek gewoon eens op het woord ‘lokhond’ op internet en de meest verschrikkelijke verhalen vliegen om je oren.

Wat mij ook angstig maakte was dat mensen hun hond voor weinig op Marktplaats aanbieden omdat een beestje door bijvoorbeeld omstandigheden niet meer in het gezin kan blijven. Deze eigenaren hopen dan op een mooi nieuw huisje voor hun beestje. Achteraf blijkt dat deze honden dus worden opgekocht als ‘lokhond’. Gratis of voor weinig…alsjeblieft lieve mensen! Bied je hond NIET aan op Marktplaats! Er bestaan zo ontzettend veel betere mogelijkheden om je hond aan te bieden op het moment dat de zorg niet meer mogelijk is. Zelfs in een korte tijd heb ik al zo veel lieve ‘honden-plaatsing-bemiddelaars’ leren kennen op Facebook. Mensen die weten wat ze doen en ook echt alles op alles zetten om een beestje een nieuw ‘thuis’ te geven.

Je snapt het waarschijnlijk al… natuurlijk bestaat er een kans dat zowel Noa als Spoeky ook om deze reden gestolen zijn… En dat maakt het gewoon extra moeilijk om dit verhaal op te schrijven. Wij geven niet op met zoeken en delen van het bericht zodat zoveel mogelijk mensen uit kunnen kijken naar deze twee kanjers. Maar laat het alsjeblieft een waarschuwing zijn voor alle lieve hondenbezitters! Alsjeblieft, vertrouw geen een enkele auto in de buurt van je hond en het liefste, houd je hond aan de lijn…dicht bij je! Zodat je jouw makkertje niet kwijt raakt! BEVEILIGING KLEINE HONDJES

 SPOEKY COMPILATIE

NOA

 

 

