Eigen huisje-de eerste dagen

Jahoe…. Yesyes…. Dat zijn ze dan….de sleutels!!! We kunnen ons nieuwe huis in!
Zo dom van me…vanochtend tijdens de oplevering al in het huis geweest en vanmiddag nadat alles getekend was, natuurlijk weer en wat denk je…. Ik loop alleen maar met m’n mond open (zo’n geweldig ‘stekkie’ 😉 ) even niet nagedacht om foto’s te maken… Haahhh…

SAMSUNG CSC

Wat een daagjes… Vrijdag de sleutel gekregen en natuurlijk al even zelf de sleutel om mogen draaien in het sleutelgat van de deur in ons eigen nieuwe huis! Dat was al bijzonder!

Nu het klussen…;) ! Het begon al goed: de hele kofferbak vol; stoeltjes mee, schoonmaakspullen, gereedschap… Oja, en ik dacht slim te zijn om de super handige JBL box die John van m’n neef had gekregen op zijn verjaardag ook in te pakken! Dus ik vol trots “lief ik heb de box ook ingepakt, dus we hebben een lekker muziekje als we aan het klussen zijn”…zucht… “schat, we hebben nog geen internet, geen wifi…, dat wordt wel een heel dure aangelegenheid!”. Oeps, ja jammer… even niet bij nagedacht. Dat werd dus nog even zonder muziek klussen…dacht ik.

Maar wat denk je? ’s Middags dacht onze directe buurman waarschijnlijk ook even te klussen in zijn schuur. En dat ook weliswaar MET muziek! Ik helemaal blij; onze buurman zet gewoon Blood Sugar Sex Magik van de Red Hot Chili Peppers op!!! En daarna kwam er nog een album van de Peppers en dat ging gewoon maar door! Nawww…moet heel eerlijk zeggen, met zo’n muziekkeuze van een buurman heb ik geen problemen 😉 !!! Dus ik meezingend verder geklust in huis 😉 !

Wat ben ik ook blij dat we kennis gemaakt hebben met onze andere buurman! Nou ja buurman… zo mag ik hem eigenlijk niet noemen; zijn paarden zijn onze echte buren 😉 ! Hij kwam vanmiddag even kennismaken. En heeft direct even geholpen met de stroomvoorziening op het erf. Dat was maar goed ook, want Tinus (‘moi’ dus) had een dezer dagen een stroomstoot gehad aangezien ik net het hout wilde verzamelen bij het kippenhok, niet wetende dat er nog stroom op het hek stond…;) . De aardige man maakt de komende week ons weiland onkruidvrij en zodra het weer voldoende is aangegroeid, zorgt hij ervoor dat de paarden het gras kort houden! Voor ons nog ideaal natuurlijk! Heel blij mee!

IMG_1585

We hadden wat problemen met de vloerbedekking boven; enorm vast gelijmd en dan ook (zoiets had ik nog niet eerder gezien) is de kamer en de vaste kast boven bovenop de vloerbedekking gezet?!? Met andere woorden; eerst is de vloerbedekking gelegd en pas daarna zijn de wandjes er bovenop geplaatst. Na 2 klusdagen is het dan toch gelukt om alles eruit te krijgen! Evenals de vloerbedekking op de slaapkamer en op de trap.

De kids hebben inmiddels ook al hun vuurdoop gehad in het nieuwe huis! We kregen vanmiddag ineens een appje van de buurvrouw met het verzoek om de honden te komen halen omdat ze aan een stuk door zaten te blaffen. Tja, dat zit dan natuurlijk ook niet lekker vrij buiten als er honden zitten te blaffen in het huis ernaast…zucht… Dus ja, we zijn meteen het erf op gerend om te zoeken naar materiaal zodat we de achtertuin in ieder geval al konden afzetten. En… gevonden hoor! John heeft golfplaten lopen versjouwen, ik heb een begin gemaakt met het gaaswerk rond de bessenbomen (ik zeg “een begin gemaakt”, want ik doe alles met een tang en de kracht die ik heb als vrouw zijnde…haaahhh…, John kwam aanlopen en rukte zowat in 1 beweging het hele gaas van de palen…tja, verschil moet er zijn toch 😉 ).

IMG_1588

Toen we net weer met de kids aan kwamen rijden bij het huis waren Hermien en Henk er inmiddels ook. Wat een heerlijk gezellig bezoek in ons nieuwe huis! Dank jullie wel! Het was super gezellig! Hermien en ik hebben bramen kunnen plukken en toch zo al weer een bak vol kunnen krijgen! Hermien was gisteren al langs geweest om de bessen te plukken. Ik vind het zo jammer dat alles wat zo mooi rijp is, niet geplukt wordt. Maar ik ben heel eerlijk, ik kom er niet aan toe… … Daarom ook heel blij dat er op deze manier toch nog zoveel mogelijk geplukt kan worden.
Ik zal de komende week ook m’n best doen om zoveel mogelijk te plukken. Maar dan breng ik ze dit jaar nog wel naar Hermien; zij kan er nu iets mee doen, iets lekkers van maken! Ik denk dat ik er weinig tijd voor overhoud dit jaar…. Maaaarrr… daarom kijk ik wel uit naar komend jaar! Jam, vruchtensap maken…

Ik kon het natuurlijk niet laten… We kregen van Hermien en Henk tomaten uit eigen kas. Toen we eenmaal thuis waren, moest ik er toch echt even van ‘snoepen’! Ze zijn lekker!!! Morgen gaan er een paar door de salade. En ik vrees dat de rest het niet redt tot een volgende maaltijd… Die heb ik dan inmiddels al allemaal opgesnoept 😉 !

IMG_1586

Morgen gaan we weer op volle kracht verder! Hier in dit huis ook nog behoorlijk wat inpakwerk en daarna weer richting ons nieuwe ‘stekkie’! Slaap lekker voor iedereen!

Geef een reactie

